مطالب متفرقه

بهترین فوق تخصص قلب کودکان تهران

اگر نیاز به یک فوق تخصص قلب اطفال شناخته شده میگردید و می خواهید از تشخیص و نحوه درمان خاطرتان جمع باشد . ما در این مطلب سعی داریم تا به بهترین پزشکان متخصص قلب تهران را به شما معرفی کنیم. در ابتدا کمی به پیشینه این شاخه پزشکی اشاره میکنیم و در ادامه لیستی از بهترین فوق تخصص قلب کودکان را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین بیمارستان ها و مراکزی که در زمینه قلب جنین و کودکان و انجام اکو قلب جنین فعالیت میکنند را  در انتها آورده شده اند.

رشته فوق تخصص قلب کودکان (اطفال)

برنامه آموزشي و ضوابط دوره فوق تخصصی قلب کودکان که توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهیه شده شرح میدهد که : اين دوره كه به نام فوق تخصص قلب اطفال شناخته مي شود، شاخه ای از رشته كودكان است كه در زمينه پيشگيري، تشخيص و درمان بيماريهای مادرزادی و اكتسابی قلب و عروق در كودكان و نوجوانان ، همچنین مشكلات قلب جنين فعاليت دارد. دانش آموختگان اين دوره پس از موفقيت در آزمون رسمی و ارائه پايان نامه مدرك فوق تخصص دريافت میكنند. طول دروه آموزشی متخصص قلب کودکان 36 ماه است.

اولین دوره آموزش فوق تخصص اطفال در ایران

رشته بيماريهای مادرزادی قلب اولين دوره فوق تخصصی در ايران است كه از سال 1350 اولين بار در بيمارستان قلب شهيد رجائي توسط تعدادي از استادان ايراني كه در آمريكا تحصيل كرده بودند آغاز شد. در سال 1355 رشته فوق تخصص قلب كودكان شروع به پذيرش دستيار نمود ابتدا دوره مذكور چهار ساله بود (دو سال طب كودكان و دو سال قلب كودكان). ورودی‌های اين دوره پزشک عمومی بودند و اين روش مدت ها ادامه داشت ولی هم اكنون دستياران براي ورود بايد متخصص كودكان باشند.

بهترین پزشکان فوق تخصص قلب اطفال تهران

دکتر حسن زمانی

فوق تخصص قلب كودكان
داراي بورد فوق تخصصي
اينترونشنال کاردیولوژیست

دکتر احمد وصال

فوق تخصص قلب كودكان
داراي بورد فوق تخصصي
داراي فلوشيپ اينترونشن قلب كودكان و بيماريهای مادرزادي قلب

دکتر حبیب اله یدالهی فارسانی

دکتری عمومی پزشکی از دانشگاه تهران 1365
دارای بورد تخصصی بیماری های کودکان و نوزادان از دانشگاه تهران 1370
دارای بورد فوق تخصصی قلب کودکان و جوانان از بیمارستان قلب( دانشگاه ایران) 1384
عضو هییت علمی (دانشیار) دانشگاه-Associate Professor
تاسیس بخش اینترونشنال کاردیولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان 1385
دارای بیش از 20 مقاله تخصصی و فوق تخصصی در ژورنال های فارسی و انگلیسی
مجری طرح پیشگیری اولیه از تب رماتیسمی1372
مجری طرح تهیه نوموگرام های فشارخون در کودکان 1373-1374

دکتر رویا عیسی تفرشی

فوق تخصص قلب کودکان(اطفال)

متخصص کودکان (اطفال)

دكتر محمدرضا خليليان

فوق تخصص قلب كودكان
داراي بورد فوق تخصصي
اينترونشنال کاردیولوژیست

دکتر آرمن مسیحی کچاریان

فوق تخصص قلب کودکان

متخصص کودکان (اطفال)

دکتر عبدالرحیم قاسمی

فوق تخصص قلب کودکان (اطفال)

دکتر سعید مجتهدزاده

فوق تخصص قلب کودکان

دکتر منوچهر سلطانی

فوق تخصص قلب کودکان

متخصص کودکان (اطفال)

 

درمان بیماری های مادرزادی قلب

به نقل از سایت مرکز اکوی قلب جنین امید, بیماری های مادرزادی قلبی شایعترین مشکلات جنینی هستند که متاسقانه عموماً در بررسی های سونوگرافی دوران حاملگی تشخیص داده نمی شوند. برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی لازم است در دوران بارداری بین هفته 17 الی 20 به پزشک متخصص کودکان مراجعه کنید تا با بررسی دقیق وضعیت قلبی جنین از طریق انجام اکو قلب جنین از عدم وجود هرگونه نارسایی شدید قلبی مطمئن شوید.

این بیماری ها تبعات درمانی˛ اقتصادی˛ اجتماعی˛ روانی زیادی در پی خواهند داشت. اکثر بیماری های قلب به دلیل نقص تکاملی در ساختار قلب هستند. علائم بیماری های قلب می توانند در زمان تولد و یا سالها بعد بروز کنند. از جمله بیماری های مادرزادی قلب شایع میتوان به مواردزیر اشاره کرد:

  • سوراخ دهلیزی – ASD
  • فیستول های شریانی کرونرهای قلب
  • فقدان دریچه شریان ریوی
  • تنگی دریچه شریان ریوی
  • تنگی آئورت – VAS
  • باز ماندن کانال شریانی – PDA
  • نقص آندوکاردیال – AVSD
  • سوراخ بین بطنی – VSD
  • پرولاپس میترال
  • دریچه آئورت دولتی – BAV
  • جابجایی شریانهای بزرگ – TGA
  • بازماندن مجرای بین دهلیزی- PFO

بیمارستان قلب کودکان در تهران

  • بیمارستان قلب شهید رجایی ,  این بیمارستان تخصصی قلب که بهترین بیمارستان قلب در خاورمیانه محسوب می‌شد یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های قطب در آسیاست؛ و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تخت فعال دارد و روزانه پذیرای حدود ۱۰۰۰ بیمار از نقاط مختلف کشور است.
  • مرکز قلب جنین و کودک امید , یکی از مجهزترین مراکز اکوی قلب جنین و کودک در تهران می باشد که با هدف ارتقای سلامت کودک و جنین توسط جمعی از بهترین فوق تخصص های قلب کودکان راه اندازی شده است. اين مركز اولين مركز تخصصی قلب جنين و كودك در ايران است كه علاوه بر يك دستگاه اكوكارديوگرافى Philips، به دستگاه پيشرفته اكوى چهار بعدی vivid E95 مجهز میباشد و تنها مركز اكوى جنين و كودك در ايران ميباشد كه امكان انجام اكوى سه و چهار بعدى را دارا ميباشد.
  • مرکز قلب تهران , این بیمارستان در سال ۱۳۸۰ افتتاح گردید. این مرکز با ۴۶۰ تخت بستری یکی از مجهز‌ترین مراکز تشخیصی و درمانی قلب و عروق در منطقه می‌باشد.
  • بیمارستان عرفان نیایش, گروه تخصصی کودکان و نوزادان این بیمارستان با حضور جمعی از مجرب ترین و خبره ترین پزشکان متخصص اطفال و فوق تخصص شاخه های مختلف این رشته و با بهره گیری از تکنولوژی و علم روز دنیا، کلیه بیماری های کودکان از نوزاد تا نوجوان را به دقت تشخیص داده و با بالاترین کیفیت ممکن، آنها را کنترل و درمان می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا