مطالب متفرقه

تعمیر انواع مبلمان راحتی در تهران

به نقل از سایت مبل کوثر , تعمیر شکستگی مبل یکی دیگر از خدماتی است که در حوزه خدمات تعمیرات مبل ارائه میشود. تعمیر پایه شکستگی پایه مبل , تعمیر شکستگی پایه مبل راحتی و تعمیر شکستگی تاج مبل از جمله خدماتی است که شرکت های تعمیر مبلمان در این زمینه ارائه میدهد. برای بررسی رایگان و اعلان هزینه میتوانید با این شرکت ها که در انتهای همین مطلب به معرفی آنها پرداخته ایم , تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تعمیر پایه شکسته مبل در منزل

در صورتیکه پایه مبل شکسته است. بسته به نوع شکستگی می توان آن را در محل و یا در کارگاه تعمیر کرد. برای تعمیر مبل راحتی در صورتیکه پایه مبل پلاستیکی دچار شکستگی شده باشد به راحتی می توان آن را در محل تعویض کرد و نیازی به جابجایی مبلمان به کارگاه نیست. در صورتیکه پایه مبل را تهیه کنید و ابزار لازم را داشته باشید میتوانید شخصاً برای تعویض پایه مبل اقدام کنید. در صورتیکه می خواهید خودتان برای تعویض پایه مبل در منزل اقدام کنید موارد زیر را مدنظر داشته باشید :

  • نکته مهم برای تعویض پایه مبل پلاستیکی انتخاب سایز مناسب پایه و جنس با کیفیت است تا مشکل شکستگی دوباره اتفاق نیافتد.
  • نکته بعدی اتصال درست پایه به بدنه مبل است.
  • نباید پایه مبل را روی گره چوب پیچ کنید چراکه موجب ایجاد شکستگی چوب میشود.

تعمیر انواع مبلمان

تعمیر انوع مبلمان , رایج ترین دلیل شکستگی مبلمان کشیدگی مبل روی زمین , نشستن یکباره و نادرست روی مبل است. در صورتیکه زمان جابجایی مبل به جای بلند کردن روی زمین کشیده شوند این امکان وجود دارد که پایه مبل شکسته شود. لق شدن پایه مبل هم یکی دیگر از مشکلات رایج است که دلیل مشابه‌ای دارد. برای تعمیر شکستگی پایه مبل بر اساس نوع و میزان شکستگی اقدامات متفاوتی انجام میشود.

اگر شکستگی جزئی و کم باشد می توان با هزینه کم نسبت به تعمیر آن در منزل اقدام کرد و در صورتیکه شکستگی مبل زیاد باشد لازم است تا مبل به کارگاه انتقال پیدا کند و کار تخصصی تعمیر شسکتگی روی آن انجام شود. مهمترن دلایل شسکتی مبل عبارتند از :

  • جابجایی نادرست
  • کشیدن مبل روی زمین
  • جنس چوب و کلاف مبل
  • نشستن یکباره

انواع رویه کوبی مبل

1- رویه کوبی روی کلاف خام 

برای رویه کوبی روی کلاف خاف لازم است فرد رویه کوب به طرح نهایی مبل مسلط باشد و بر اساس طرحی نهای مبل با استفاده از فوم , اسنفج , پشم , نوار و پارچه مبل کلاف خام را به مبل کامل تبدیل کند. به دلیل سالم بودن کلاف خام کار رویه کوبی آن ساده تر از کار کردن روی کلاف های دست دوم است. در صورتی که می خواهید مبل خود را به صورت سفارشی بسازید ابتدا مطمئن شوید فرد رویه کوب که می خواهید با او کار کنید قبلا مشابه کار شما را انجام داده باشد. چرا که با توجه به قیمت بسیار بالای پارچه و سایر مواد اولیه باید تا حد امکان از نتیجه نهایی کار مطمئن باشید.

2- رویه کوبی مبل کارکرده (دست دوم)

این نوع رویه کوبی برای تعمیرات مبل استفاده می شود. برای رویه کوبی دست دوم ابتدا فرد رویه کوب پارچه مبل را جدا میکند. در برخی موارد برای برش پارچه و به عنوان الگو از پارچه های جدا شده استفاده میشود. در مرحله بعدی تمامی فوم ها , اسفنج ها و پشم های کار شده زیر پارچه مبل را در می آورند تا در نهایت به کلاف مبل برسند. در این مرحله لازم است کلاف مبل به خوبی بررسی شود تا درصورتی که شکستگی یا لقی در کلاف مبل وجود داشت به خوبی آن را برطرف کنند. اگر ترمیم کلاف به خوبی انجام نشود در انتهای کار مبل همچنان دچار مشکلاتی مانند لقی و یا صدای جیر جیر خواهد بود.

تعمیرات مبل شامل چه مواردی می‌شود؟

اما قبل از اینکه بخواهید برای تعمیر مبل خود اقدام کنید ابتدا باید بررسی کنید که خرابی مبل شما در چه حدی است. اگر خرابی شما یکی از این موارد است اصلا نگران نباشید چرا که مبل شما قابل تعمیر است:

  • خرابی و پاره شدن پارچه مبل راحتی
  • پوسیده شدن پارچه میل راحتی
  • شکستگن پایه مبل راحتی
  • لق شدن شکستن کلاف مبل (اسکلت مبل)
  • به صدا افتادن فنر های مبل راحتی
  • فرو رفتگی کفی مبل و دسته ها

در صورتیکه مبل خود را به شرکت های معتبر بسپارید کلیه موارد ذکر شده را می توانند برای شما تعمیر کنند. اما اگر برای تعمیرات مبل به افرادی که تخصص و مهارت کافی ندارند اعتماد کنید نتیجه کار مطلوب نخواهد بود .

نحوه تعمیر شکستگی مبلمان

چگونگی تعمیر شکستگی مبل به عوامل زیادی مانند نوع مبلمان , میزان شکستگی , جنس چوب و … بستگی دارد. همانطور که بالاتر بیان شد رایج ترین مشکل شکستگی پایه مبل است که در مورد علت آن و نحوع تعمیر پایه مبل شکسته به طور کامل توضیح داده شد.

نحوه تعمیر شکستگی مبلمان , اگر مبل شما دچار لقی شده باشد باید هر چه سریع تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چراکه درصورتیکه به آن رسیدگی نکنید ممکن است باعث ایجاد شکستگی مبلمان شود که در این صورت هزینه تعمیر آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

یکی از روش های تعمیر لقی مبل استفاده از چسب چوب است. برای جسباندن پایه مبل به وسیله چسب چوب لازم است تا ابتدا مقدار کمی چسب چوب در فضای ایجاد شده بریزید و سپس دو قطعه را روی یکدیگر فشار دهید. برای اینکه چسب چوب به خوبی خشک شود بهتر است که شرایط پرس را برای چند ساعت حفظ کنید.

اگر لقی مبل به دلیل تراز نبودن پایه ها باشد با استفاده از سوپاپ میتوانید پایه ها را با یکدیگر تراز کنید و به این ترتیب لقی برطرف میشود.

در نهایت برای زمانی که پایه مبل به طور کامل شکسته است و از مبل جدا شده است, با وسیله بلاک پایه را میچسبانند. بلاک نوعی گیره است که برای تعمیر شکستگی مبل از آن استفاده میکنند.

تعمیر بدنه مبلمان

معمولا به دلیل استفاده نادرست و نشستن روی دسته مبل افتاق می افتد. تعمیر دسته مبل کار آسانی نیست و معمولا نیاز است تا در کارگاه انجام شود . برای تعمیر مبل راحتی گاهاً لازم است تا رویه مبل شکافته شود و بعد از تعمیر کلاف و دسته مبل مجدد رویه کوبی مبل انجام شود.

اما برای تعمیر مبل استیل لازم است این کار با ظرافت و دقت بالا انجام شود و بعد از اتصال دسته شکسته شده به مبل دو قسمت به یکدیگر پیج شوند و محل شکستگی به خوبی پوشانده شود. در نهایت با رنگ کاری حرفه ای هیچ اثری از شکستگی قابل مشاهده و تشخصی نخواهد بود و مبل شما مانند روز اول به نظر میرسد.

تعمیر شکستگی مبل استیل

روش تعمیر شکستگی تاج مبل استیل بسته به نوع مبل و تاج آن متفاوت است.در زمان تعمیر مبل استیل اگر تاج مبل افتاده باشد و تاج در دسترس نباشد لازم است که کار منبت کاری و ساخت یک تاج جدید انجام شود و تاج به محل خود چسبانده شود. یکی از کارهای اصلی برای تعمیر شکستگی ساخت همرنگی است که کار کاملا تخصصی است.

در صورتیکه همرنگی با رنگ فعلی مبل یکسان نباشد باعث میشود قسمت شکسته مبل بعد از تعمیر همچنان قابل مشاهده باشد.

لیست بهترین تعمیر مبل های تهران

در حال حاضر سایت ها و اپلیکیشن های خدماتی زیادی هستند که در زمینه تعمیرات داخلی منزل , خودرو و حتی تعمیر مبلمان فعالیت میکنند. از جمله سایت هایی که شما در صفحه اول گوگل با آنها مواجه میشوید سایت خدمت از ما , تعمیر مبل کوثر , استادکار , سرویس معرفی خدمات سنجاق و هوم سرویس هستند . یکی از معتبرترین سایت هایی که طی چند ماه گذشته راه اندازی شده و دارای جواز کسب و سایبقه بیشتر از 20 سال است که در زمینه رویه کوبی مبل و تعمیرات مبل کار میکند تعمیرات مبل کوثر است .

  • خدمت از ما
  • تعمیر مبل کوثر 
  • استادکار
  • هوم سرویس
  • مبل شانا

در نهایت پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تعمیر مبل کوثر (moblekosar.com) است که با سابقه ای طولانی به صورت تخصصی در زمینه تعمیر مبل راحتی , تعمیر مبل استیل , نعمیر مبل کلاسیک و رویه کوبی مبل فعالیت میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا