مطالب متفرقه

معرفی انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

همانطور که می دانید از قسمت های مهم آشپزخانه که تعیین کننده سبک و دکوراسیون آن می باشد، کابینت است که انتخاب یک نوع دستگیره مناسب با کابینت در زیبایی و کاربرد آن بسیار اهمیت دارد. حتما تا به حال با این سوال مواجه شده اید که چرا دستگیره کابینت آشپزخانه آنقدر مهم است؟ و یا چه مدل دستگیره کابینتی را باید انتخاب کنید؟ پاسخ به این گونه سوالات بسیار راحت است. کاربرد راحت و زیبایی کابینت و دکوراسیون آشپزخانه دلایلی هستند که باعث می شود تا دستگیره از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. در هنگام انتخاب دستگیره برای کابینت ها باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر کاربردی که دارد و به باز و بسته شدن درب کابینت کمک می کند، هماهنگی خاصی بین مدل دستگیره و کابینت وجود داشته باشد تا زیبایی و نمای کابینت و آشپزخانه را دو چندان کند.  آشپزخانه ی مدرن به معنای نصب و استفاده از کابینت های مدرن می باشد به همین دلیل بهتر است تا از دستگیره های سبک مدرن برای این مدل کابینت ها استفاده شود. البته انواع مختلفی از مدل های دستگیره کابینت همچون کلاسیک، سرامیکی، مدرن و… طراحی شده است که با توجه به سبک آشپزخانه و کابینت های خود می‌توانید انتخاب نمایید. به طور کلی از هر نوع سبک دستگیره دو مدل وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  1. دستگیره کابینت دو پیچ
  2. دستگیره کابینت تک پیچ

دستگیره کابینت دو پیچ

دستگیره کابینت دو پیچ همان‌طور که از نامش مشخص است با استفاده از دو عدد پیچ به کابینت نصب می شود. این مدل دستگیره دو پیچ در مدل های کلاسیک، سرامیکی، مدرن و … طراحی شده است که به صورت عمودی برای درب کابینت نصب می‌شود. همچنین در برخی از موارد از این مدل دستگیره برای درب کشوهای کابینت نیز استفاده می‌کنند که به صورت افقی بر روی آن نصب خواهد شد. به طور کلی دستگیره کابینت دو پیچ نیز در مدل‌های متفاوت زیر طراحی شده است:

 

  • دستگیره کابینت میله ای
  • دستگیره کابینت مستطیلی

دستگیره کابینت میله‌ای

برای کابینت‌هایی با استایل منحنی که دارای طرح های منحنی شکل، سطوح درب غیر مسطح و بالشی شکل، تاج منحنی می‌باشند از دستگیره کابینت میله‌ای استفاده می‌شود. دستگیره کابینت میله ای به صورت یک دایره توپر می‌باشد و از طرح و انحناهای زیبایی برخوردار است. این مدل دستگیره نیز به صورت دو پیچ بوده و بر روی درب کابینت یا کشو نصب خواهد شد.

دستگیره کابینت مستطیلی

کابینت‌هایی با استایل مستطیلی دارای درب های مسطح، سطوح مستطیلی، رویه ساده، تاج ساده و بدون انحنا می‌باشند که برای این مدل کابینت ها بهتر است تا دستگیره کابینت مستطیلی را انتخاب نمایید. این مدل دستگیره نیز همانند میله ای با استفاده از دو عدد پیچ نصب می‌شود با این تفاوت که مدل دستگیره به صورت مستطیلی با لبه های تیز و زاویه دار می‌باشد.

دستگیره کابینت تک پیچ

دستگیره کابینت تک پیچ یکی دیگر از انواع دستگیره برای سبک مدرن، کلاسیک و سرامیکی می‌باشد که به صورت دایره‌ای، مربعی، مستطیلی و… طراحی شده است. دستگیره کابینت تک پیچ که به دکمه ای نیز شناخته می‌شود، بیشتر برای کشوهای کابینت استفاده خواهد شد.

کاربرد دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت دکمه ای علاوه بر این که برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شود، برای کمد، درب جاکفشی و… نیز کاربردی خواهد بود. ین مدل دستگیره کابینت دکمه ای با استفاده از یک عدد پیچ به راحتی نصب شده و در مدل‌های کلاسیک، مدرن و سرامیکی نیز در بازار وجود دارد. دستگیره کابینت دکمه ای جزئی از پرمصرف‌ترین انواع دستگیره می‌باشد که برای بسیاری از موارد همچون کابینت، کمد، جاکفشی و… به کار برده می شود.

قیمت انواع دستگیره کابینت

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از دستگیره کابینت وجود دارد که هر کدام از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مدل و برندهای متفاوتی از دستگیره کابینت را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع دستگیره می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا