مطالب متفرقه

جراحی کوچک کردن سینه آقایان چطور انجام می‌شود؟

ژنیکوماستی (Gynecomastia ) افزایش مقدار بافت غده سینه در پسران یا مردان است که به دلیل عدم تعادل هورمون‌های استروژن و تستوسترون ایجاد می‌شود. ژنیکوماستی می‌تواند یک یا هر دو سینه را تحت تاثیر قرار دهد. نوزادان، پسران در دوران بلوغ و مردان مسن هر کدام ممکن است در نتیجه تغییرات طبیعی در سطوح هورمونی به ژنیکوماستی مبتلا شوند، اگرچه دلایل دیگری نیز برای بروز این بیماری وجود دارد.

ژنیکوماستی ممکن است خود به خود از بین برود. اگر ادامه پیدا کرد، دارو یا جراحی ممکن است کمک کند.

اگر در مورد اندازه سینه خود ناراحت هستید، خجالت نکشید که با پزشک متخصص درباره آن صحبت کنید. پزشک می‌تواند علت این بیماری را مشخص کند. اگر یک دارو یا بیماری دلیل آن باشد، تغییرات دارویی و درمان بیماری ممکن است کمک کند. بافت سینه متورم اغلب با گذشت زمان کوچک شود.

از سوی دیگر برخی از افراد نیز جراحی کوچک کردن سینه را انتخاب می‌کنند. در طی این روش، جراح پلاستیک بافت سینه را برمی‌دارد تا سینه‌ها را کوچک‌تر کند.

پزشک متخصص تمام علائم بیماری را ارزیابی می‌کند، یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و سابقه پزشکی و وراثتی بیمار را بررسی می‌کند. همچنین ممکن است آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون نیز توصیه شود. از آنجایی که هم ژنیکوماستی و هم سرطان سینه باعث ایجاد توده‌های سینه می‌شوند، پزشک ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

  • سونوگرافی سینه برای مشاهده تصاویر دقیق از رشد سینه
  • ماموگرافی برای بررسی رشد یا تغییرات غیرعادی در بافت پستان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا